vrijdag 14 januari 2022

Een stad in opbouw.

Toen de spoorbaan klaar was, heb ik eerst het station en de omgeving gemaakt en daarna, met de huisjes die ik al had, een dorpje gemaakt.
Het laatste open stuk op de baan wil ik invullen met iets wat lijkt op een stukje van een 'stad'.
Daarvoor heb ik eerst via Marktplaats een aantal huisjes, die ik over had, verkocht en een paar nieuwe stadshuizen gekocht.
Met die huizen ben ik, op de plaat die ik had, gaan schuiven en draaien totdat ik een stadsplein had waarbij de huizen het best tot hun recht kwamen.




Op de foto hierboven zie je dat van links een weg komt. Daar moest ik dus ook rekening mee houden.
Nadat ik besloten had, dat dit de indeling werd, kon ik verder gaan met het maken van een stratenplan en het maken van trottoirs.
De volgende stap was de aansluiting van de verlichting. Alle huisjes zijn verlicht en er is ook een aantal straatlantaarns aangesloten. Dit zit allemaal aan de onderkant gesoldeerd (net zoals bij de platen van het dorp).

Om de stad komt een stadsmuur.
Hiervoor gebruik ik opnieuw de groene isolatieplatten van 3mm dikte. Dit is makkelijk te bewerken en te verven.
Met een dunne schroevendraaier oid kun je makkelijk in de platen krassen om een steenstructuur te krijgen.
Daarna geverfd in een geelachtige ondergrond en tenslotte met wat donkerder kleuren gebrusht om wat levendigere kleuren te krijgen.




Tenslotte nog 3 foto's:
1. de stad met verlichting
2. een viskraampje gemaakt voor op de markt
3. struikjes die liggen te drogen en nog een plaatsje moeten krijgen






Geen opmerkingen:

Een reactie posten