donderdag 26 oktober 2017

Ik begin nu eerst met het maken van de "bovenloop" van de baan. Deze komt straks op een hoogte te liggen die varieert tussen de 8 en 10,5 cm.

Nu de treintafel nog helemaal leeg is, is er alle ruimte om de "bovenloop" neer te leggen. Nadat de rails er lag, heb ik eerst een paar testritjes gemaakt om te kijken of alles nog werkte en alle contacten tussen de rails nog goed waren.

Daarna moet de ondergrond voor de "bovenloop" gemaakt worden. Hiervoor gebruik ik 4mm dik MDF-platen. Nadat ik deze onder de rails gelegd heb, kan ik de breedte van het baantraject aftekenen. Ik houd een ruimte aan van ongeveer 2 cm naast de rails om daar later een bedding te maken.


Op een middag heb ik buiten met een decoupeerzaag alles op maat gezaagd.











Alle stukken zijn gezaagd en liggen nu onder de rails.

Het laatste wat ik heb gemaakt, zijn de "pijlers" waar de baan straks op komt te liggen. De hoogte ervan varieert tussen de 8 en 10,5 cm.
Zoals je op de foto hiernaast kunt zien, liggen de blokken nu nog plat onder de baan.








7 opmerkingen:

  1. Leuk stukje om te lezen ! Het ziet er leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Coen,
    Wat een mooie baan heb je gecreëerd.
    Ik zou graag zoiets dergelijks willen bouwen met mij Fleischmann rails.
    Is het misschien mogelijk om het baanplan te delen?
    mvg Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jeroen,
      Dank je wel voor je reactie.
      Wat bedoel je met "het baanplan delen"?

      Groet, Coen

      Verwijderen
  3. Hoi Coen, Bedankt voor je antwoord.
    Ik bedoelde eigenlijk het baanplan welke gemaakt is met anyrail.
    Groet, Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeroen,
      Ik ben nog een beetje aan het zoeken hoe ik op de blog het beste kan antwoorden.
      Heb je via de mail de bijlagen ontvangen?
      gr. Coen

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel als je nog een kopij v h plan kan missen. Graag. Dank u 🙏

    BeantwoordenVerwijderen