donderdag 25 januari 2018

Na de feestdagen, een week skiën en de geboorte van onze kleindochter Tess zal ik weer even laten zien waar ik mee bezig ben geweest.
Het ontwerp is nu in grote lijnen klaar. Alle rails en wissels zijn aangesloten en nu is het een kwestie van uitproberen om te kijken of er nog iets hapert oid.



links:
Op de hoog gelegen baan heb ik alsnog geluiddempende platen onder de rails gelegd. Dat scheelt toch heel wat in het rij-geluid van de treinen.













rechts:
Handig in het gebruik.......... met een 
laser waterpas de lange rechte stukken uitlijnen.






Links:
Dit was
vorige maand nog een losse dradenbrij, maar alle draden zijn nu aangesloten op alle schakelaars en trafo's van het bedieningspaneel.







rechts:
De wissels en ontkoppelrails zijn 
aangesloten op de blauwe schakelkastjes.












links:
Op deze foto kun je zien hoe de lage baan verdeeld is in 3 aparte groepen (bruin, blauw, groen)
Verder is de hele baan verdeeld in een aantal sectoren, waar je met behulp van een schakelaar de stroom aanzet/uitzet op een bepaald baangedeelte.



rechts:
Op deze foto hetzelfde, maar 
dan voor de hoge baan.












links:
Het bedieningspaneel in gebruiksstand. Na gebruik kan het onder de tafel worden geschoven.










Ik had niet verwacht om na ruim 3 maanden al zo ver te zijn.
Afbeeldingsresultaat voor ballasten modelbaan
voorbeeld ballast rails
En nu?
Nu ga ik voorlopig verder met de "renovatie" van het station, nadenken over en experimenteren met het ballasten van de rails(hoe en met welk materiaal? Er is heel veel info te vinden op allerlei forums) en hoe ik de hoge baan verder ga afwerken met pijlers, muren ed.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten