donderdag 16 november 2017

Het is weer even tijd voor een update.

De vorige keer schreef ik dat ik de rails voor het station had gelegd. Daarna ben ik verder gegaan met de rest van de baan. Hier en daar heb ik wat kleine aanpassingen gedaan tov het gemaakte ontwerp.


Alle rails ligt nu, op het gedeelte na waar het draaiplateau komt te liggen. Daarvoor moet ik straks een gat in de tafel maken, maar dan moet ik wel eerst zeker weten waar alle rails uiteindelijk precies komt te liggen.
Nu is het tijd om de rails en wissels te testen. Werkt alles, heb ik overal stroom, liggen de rails in een rechte lijn, lopen de bochten goed, moet er iets vervangen worden ed.

In de tussentijd heb ik op de hoge baan een viaduct en een boogbrug gemaakt. Ook heb ik meerdere aansluitrails gemaakt en de (meeste) draden van deze rails en de wissels weggewerkt onder de tafel.


De hele baan wordt uiteindelijk in 4 'groepen' verdeeld:
1. hoge baan
2. de buitenste ring op de lage baan
3. het station en een gedeelte van het middenstuk
4. rangeergedeelte in het midden
En elke groep wordt weer verdeeld in een aantal sectoren waar wel of geen stroom op komt te staan. Zo kan ik straks met meerdere treinen tegelijk rijden.

De groep van de hoge baan ligt nu eigenlijk klaar om aangesloten te worden. Maar dit zal pas later gebeuren. Ik ga nu eerst verder op de lage baan met het maken van aansluitrails en het verdelen van de baan in sectoren.
viaduct


boogbtug









Geen opmerkingen:

Een reactie posten