maandag 6 november 2017

Zo, ik ben intussen weer een paar stapjes verder.

De rails van de bovenbaan heb ik met wasbenzine schoongemaakt en vervolgens wat ATF olie (versnellingsbakolie) op de rails aangebracht. Dit zorgt voor een betere geleiding(zeggen ze op allerlei forums). Als de treinen nu rijden, zie je veel minder de lampjes van de locs knipperen. Het werkt dus!


In mijn vorige verhaal zag je de verbindingsstukken naar de lage baan al liggen. Deze verbinding is nu ook af.









Van Cor had ik een stationsemplacement met een overkapping overgenomen. Die moest een plaats krijgen op mijn baan. Toen ik mijn ontwerp ging maken, heb ik met de maten ervan ook al rekening gehouden.
Als je dan werkelijk de rails gaat leggen is het altijd even afwachten of het ook klopt. En ja, met wat kleine correcties in de bochten past de overkapping, zoals je op de foto ziet.

Het volgende wat ik ga doen, is:
-het uitleggen van de rest van de baan en kijken of ik nog passtukjes tekort kom;
-alle wissels controleren of ze (nog) werken;
-de baan in 'sectoren' verdelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten